Mereka Besh - i Follow

Saturday, 14 May 2011

-Hujan Mutiara-

Assalamualaikum...
Senyum manis terukir,salam diucap pembuka bicara...

-post ini delay beberapa hari..sbb,blog tak bleh bukak..uhuhuhu,tapi tetap nak post gaks!..tak kira tak kira..hehe-


Alhamdulillah, syukur..rahmat Allah itu senantiasa buat kita...sejuk bumi Allah dinihari ini..baru semalam cerita pasal...panasnya cuaca, dan hari ini..nikmat hujan pula dipagi-pagi buta..Allah senantiasa mendengar keluhan,kesahan,rungutan hambaNYA..cuma, kita aja yang kadang-kadang lupa mensyukuri nikmat yg Maha Esa..

Haisshh! jangan merungut-rungut selalu, sbb tiap-tiap perkara yg Allah beri, pasti ada hikmahnyakan..panas,hujan itu adalah nikmat..

Tiap-tiap hari berlalu, ditinggalkan detik...kita semakin digamit usia,kdg2 fikiran membawa saya pulang pd kenangan lama,memetik sedikit dlm2 bnyk kenangan menginjak dewasa..antara kenangan waktu kecil dulu..ketika itu semuanya indah bukan..bermain terus...paling seronok adalah sewaktu bersekolah tadika..wahh!dunia baru yg kita teroka,baru mula belajar nak kenal kawan dan berkawan..haha, yg penting apa kata "teache" semua betul,semua ikut..cket-cket...mak teacher ckp kan..teacher suruh buat mcm ni, teacher kan..teacher teacher..haha..indah sungguh kenangan...pergi sekolah leher baju kotak-kotak,kain pun kotak-kotak warna merah putih..hehe, haiss! seronok betul...tiap-tiap hari mesti ada pelajaran baru, a b c..1 2 3..aktiviti paling besh, adalah menyanyi..okes, ini lagu feveret saya ketika kecil dulu...masa sekolah tadika...enjoy!!..hafal sampai skang tak lupa..hahaha, kamu pun mesti juga kan..



Telah jauh kita ditinggalkan masa,kenangan tetap tinggal kenangan..manisnya tetap dalam ingatan..jangan biarkan kenangan menghambat, rasa menjeruk diri...pahit atau manis kenangan itu..ianya adalah INDAH BUAT KITA.

-iwsk-

No comments:

Post a Comment