Mereka Besh - i Follow

Wednesday, 4 May 2011

-Bangun Pagi Gosok Gusi-

Assalamualaikum...
Senyum manis terukir,salam diucap pembuka bicara...

Semalam malam punya niat, cukup cantik...betul!..saya dah pasang niat nak bangun pagi-pagi hari ini nak masak, bawak bekal..sbb kan saya nak mulakan usaha diet saya...siap kunci jam lagi...sementelah malam tadi juga saya diserang sakit belakang..sangat sakit!..uhuhu, adakah tulang semakin mereput??..kena minum susu banyak-banyak..atau perlukah memelihara lembu susu??..kaitan??..haha

Tapi ternyata niat hanya tinggal niat..saya kunci jam time 6.00a.m, saya bangun 6.30a.m..saya naik ke atas bilik..sambung tidur...perut pun tidak selesa..alsedia maklum lah..awal-awal bulan begini..kan, sakit perempuan..

Kesudahannya pagi2...nasi ambang satu cik!...

Saya rasa, saya kena ubah sikap ini..selalu memasang niat pd diri sendiri,tapi tidak tertunaikan...saya kdg2 merasa mcm tidak enak dlm hati sendiri..mcm orang berjanji pd kamu..tapi, mungkir janji itu...haisshhh!!..tak best tak best betullah ada feel mcm tue...okes!..insyaAllah, saya akn berusaha utk mengubah ketidakbesan itu..lagi pun..umur sudah meningkat..takkan sampai sudah hendak punya sikap..begini begitu bukan..uhuhu, niat dan umur??..lagi sekali, apa kaitan der?..ada-ada kaitanya..niat menuntut MASA...umur pula dikejar MASA...faham!...faham cik..hahaha

Okes, usaha tangga kejayaan...

*Dengar radio..tgk tibi..rata-rata berita..OSAMA BIN LADEN telah mati dibunuh..betul ke??..setahu saya, sudah berapa kali beliau telah dinyatakan meninggal dunia..apa pun, seandainya benar...al-fatihah utk beliau, selaku umat islam..kita adalah bersaudara..semoga Allah menempatkan beliau disisi orang-orang yang beriman..amin

-iwsk-

2 comments:

  1. salam,

    sangat susah nak ubah perangai. kena ada will power yang kuat selain sapot dari orang sekeliling.

    Anda mampu mengubahnya... :P

    ReplyDelete
  2. Assalam, Tatty..yup itu betul...sbb perangai ini sudah melekat lama dlm diri..oleh krn itu..gigih nie nak menghapuskan...hari-hari dok motivasi diri ni..uh!mmg ada susah cketlah..hehe, tp insyaAllah...

    ReplyDelete