Mereka Besh - i Follow

Monday, 9 January 2012

Sorak Menyorak, Salak Menyalak.

Assalamualaikum...
Bismillahirahmanirahim...

09.01.2012

Woooww!..ramai yang bersorak...ramai juga yang menyalak!

Hari ini ramai betul yang jadi hakim diluar makamah o____O..huaaahuaaa (ngantuk), menjadi orang bijak pandai serba tahu...walhal?!.

Suka sama suka dan paksa!...adalah berbeza...maka, keputusannya juga adalah, berbeza..think!

Okes, tak nak komen banyak berkenaan 901 perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim...biarkanlah, jika Anwar Ibrahim dikatakan tidak bersalah...manakala Saiful pula dikatakan penipu..siapa kita yang nak judge lebih-lebih...mereka berdua sahaja yang tahu perihal sebenarnya, selain saksi utama atas semua hal ini..Allah SWT...apa pun yang berbaur politik..memang tak kan habis, berbau busuk dan hamis...tak apalah, dunia punya cerita..akhirat nanti lain cerita pula.

Dunia ni kawan, sementara je..kita bukan bawak semua kebanggaan itu bila ke SANA nanti, kita tidak ditemani pun menghadapi malam pertama kelak.

Beringatlah!...sesungguhnya perancangan Allah itu adalah sebaik-baik rancangan dan Allah Maha Besar lagi Maha Mengetahui.

Namun, saya selalu dan hanya berdoa..agar Negara tercinta Malaysia ini, dibawah Naungan Allah SWT dan janganlah diberi kuasa pada pemerintah yang tidak mempunyai akhlak mulia, tiada timbang rasa dan punya hati hitam..amiin Ya Rabb.

Bukan apa, kita punya ilmu politikus setengah baldi pun tak sampai, so layak ke kita nak menceceh-ceceh perihal itu ini?...bukti bukan depan mata, kebenaran pun kita sendiri tenganga-ngaga menongkat kepala, inikan pula nak katakan...parti itu begitu..parti ini, begini...hei! tak layak okes, diam-diam sudah sambil makan cikedis!

Chill dulu lah.

-iwsk-



6 comments:

  1. untuk hal sebegini, saya lebih suka mengambil pendekatan diam dan lihat.

    ReplyDelete
  2. betul..diam2 sudah..buat hal sendiri lagi baik.. :)

    ReplyDelete
  3. sy suke entry ni.. cool.. !!! ni ape yg sy rase. :)

    ReplyDelete
  4. betul.bukan nak mengeji..bukan nak mengata.kita pun bukan ahli nujum nak tau semua perkara.rahsia mereka hanya Allah swt sahaja yang tau.apa yang perlu kita doakan Malaysia, tempat kita berteduh sentiasa dirahmati, diberkati dan aman selagi termampu

    ReplyDelete
  5. hanya berharap malaysia tetap aman.

    ReplyDelete
  6. saya tak mahu bersubahat dalam hal sebegini, moga Allah memberi petunjuk

    ReplyDelete