Mereka Besh - i Follow

Tuesday, 17 January 2012

Hari Menternak Lemak.

Assalamualaikum...
Bismillahirahmanirahim...

Alhamdulillah, gerak dari kampung dengan cousin subuh tadi around kul 6.30 a.m...8.00a.m dah sampai JB..Cousin hantar sampai BBU je..coz, saya tak kasi dia hantar sampai Permas, kelak jem..menangis tak berlagu lah beliau,saya naik bas ke bandar...tunggu bas ke Permas yg lambat...biasalah, jalan mesti jem...syukur, saya sampai jambatan Permas lebih kurang 9.15a.m, jem masih lagi berleluasa di jambatan permas, sungguh kasihan mereka..hari-hari macam ni nak redah, uiii!..boleh rasa menyesal duduk area permas or p.gudang pi kerja kat bandar...hehe :p

Oh, yea..semalam..Mak adakan majlis yasin kat kampung..sempena anak saudara dapat 8A tempohari.

Saya?..macam biasa, membantu mak main masak-masak...berjemaah bersama dua orang kakak.ipar..sambil cit cat cit cat...biasalah...pompuan wox! :)

Ho yeah!...ho yeah!...today Monday Blurr blurr like kongkang...weeee :)

Kerja happy, kenyang perut, senang hati...hari ini makan memang banyak...walaupun tak banyak menu, tapi makan dalam kuantiti yang banyak..walauweii!..memang selesa habis perut...

Saya sampai opis kul 9.30a.m dari Bandar..usai sampai, letak beg...terus bfast secara berjemaah..bersama rakan sekerja, makan Mee Goreng+Rendang Daging+Kuih Muih dan Teh O...

Burp!..alhamdulillah..rezeki, jangan ditolak..kan :)

Pukul 1.OOp.m, kalau time-time macam ni..apa lagi kalau semua orang pergi lunch kan...dan ni lah luch hari ini, hasil dari kemurahan rezeki rakan sekerja yang belanjeeee...weee


~De Ayam Pizza~


~De Daging Pizza~


~Officemate beli Pizza kat sini...yang penting, halal+sedap+jimat...1 box samadengan RM15 jek..kiteorang pun pestime makan pizza ni...so, layan je lah...mewahkan topping dia...sangatlah, yummeh!


~De Nasi Ayam~


~Ini nasi ayam made in Talip...kat gelang patah 5 kedai, ritu yg kita citer makan 2 pinggan tu, nasi ayam ni lah...yang specialnya...sambal dia dowh...terbaiikk!

Alhamdulillah...so, lemak-lemak pun sedang diternak di dalam perut dan dihantar ke ladang-ladang ternakan...uhuhuhu..haiihhh, bila masanya lah nak kuwus ni cik sepet!...makin membesar bagai johan je lah jawabnya...eh!..lom lagi, usaha tangga kekayaan...teruskan usaha dan berjalan..weee :-)

Pssst!...pasni i dietlah you!.... o_O hikhikhik.

-iwsk-

7 comments:

  1. sedapnye Pizza tu..mewah sungguh toping dia..

    ReplyDelete
  2. pizza tu menarik sangat....
    cam best jer.....

    kalau ade lebih antar rmh kita sikit ye..... he3

    ReplyDelete
  3. ehhh...banyaknya pasal makan makan...terasa kenyang pulak saya...haha..


    awak sebut gelang patah, 5 kedai..teringat saya dengan kawan saya dekat sana...kembar aizan & aiza...dah lama tak jumpa..

    ReplyDelete
  4. gua suka lagi nasi ayam tu...emm sedapnya..

    psst: gua mmg nak sngt pgi perkampungan bugis kat johor, nak tahu beza bugis kat sbh dan johor..:D

    ReplyDelete
  5. tetiber perut kenyang terasa kosong kembali tgk entry kamu dear!bestnya piza...hukhuk....:P

    ReplyDelete
  6. Masa duit tengah banyak boleh la mencari lemak di tempat2 eksklusif...

    ReplyDelete