Mereka Besh - i Follow

Monday, 9 January 2012

Berjalan Saja...

Assalamualaikum....
Bismillahirahmanirahim...

Sembilan January Dua Ribu Duabelas...waktu : Duabelas Empatpuluh Satu...ketika jari ini menaip.

Mata masih tak mampu terlelap, hati terbungkam sesuatu.

Kerap benar ia datang menujah-nujah sanubari...*abaikan* o_O

Semalam, usai clearance lorry di Kastam T.Kupang, saya hanya tukang teman...yang buat kerja orang lain...manis bukan perangai? :-)

Lapar memang tahap dewa19 punya lagu ada yang besh....singgah di Talip..lima kedai gelang patah....saya makan 2 kali order nasi ayam, yakni...2 pinggan...so tak hairanlah bila saya selalu merungut...*gemok*...tetapi comel...weeee :-)

Seriyes, memang sedap...sambal dia sedap...cubalah kalau ke Gelang Patah...ingat, deretan kedai....restoran lah layak digelar...Talip.

Selepas itu, menghabiskan waktu malam pula di...Jualan gudang Converse...yang tak berapa jauh dari rumah saya, tapi!...saya baru jek tahu....tak aci kan!...dah tu waktu-waktu barang sudah habis diborong makhluk yang punya ramai tak tahu nak cakap....pukul pun tak berapa nak cantik, dan hari ini terakhir sale....tapi, syukur...dapat jugalah kasut penghabisan stok lama...janji...Murah, peduli apa lama ke tidak...tak cantik?...owh! Mata saya melihatnya seperti kasut cinderlelas..


Nilai...RM 10.00....Kasut putih itu okes, kaki tidak dibeli...sedia ada sejak azali.

Biasalah Converse bila warehouse sale...barang akan campur-campur, baju ada, handbag ada, seluar ada...hulur je lah tangan kat kaunter....jangan tertipu dengan stament, kasut tu...Everlast, saya memang selalu budget budak sekolah yang muda belia... :-)

RM 10.00 siapa nak kasi kan...nasiblah kasut tu...atau dia akan cuma jadi pelepas nafsu boros dan kelak terpenyok dalam gerobok kasut...entah!...untung sabut timbul, untung batu...tenggelam.

Puas jugalah xtvt berjalan saya semalam, sambung lagi hari ini....oh tidak!...saya tidak ke jualan gudang itu lagi...cukuplah, semalam, pening kapla bila terlalu ramai orang, tak larat den!...niat suci murni hari ni nak ke Bank dibandar...Bank CIMB...bukan nama sebenar, lepas naik bas turun bas di CIQ...berjalan ke Kotaraya pulak, hujan renyai-renyai ni...naik bukit turun bukit...gigih dengan penuh perasaan, bila penat..saya set kat kapla...ini sebahagian senaman berjalan buat saya utk pecah lemak, fuuuhhh!...terbaiklah!...sampai je...Bank tersebut mengalamai masalah teknikal....???....hadap bukan!

Maka berjalanlah lagi saya keasal seperti tadi...uhuhuhu!...sakitnya kaki makcik!...okes, ini adalah sebahagian senaman...untuk pecah lemak!....kepala hot!

Lalu, minyak urut teman sejati kaki malam ini....terlajak kereta boleh gostan, telajak niat...nikmati saja!

Berusahalah lagi yea!...

-iwsk-

3 comments:

  1. wah. kasut tu comel. berbaloi beli. ;)

    ReplyDelete
  2. Teenager housemaid : tenQ :-)

    Hanaahmad : memang berbaloi... hehe :-)

    ReplyDelete