Mereka Besh - i Follow

Thursday, 22 December 2011

Penilaian.Menengah.Rendah

Assalamualaikum...
Senyum manis terukir,salam diucap pembuka bicara...

Ohyeahhh!!

Hari ni, keputusan PMR keluar.

Keptusan PMR saya??..hahaha, jangan tanya okes!..boleh buat meraung 7 hari 7 malam..hak! :)

Ini kisah berkisah.

Saya mempunyai 3 orang anak saudara, dan seorang sepupu yang akan memegang keputusan itu hari ini.

Anak abang-abang dan kakak...Syukur, alhamdulillah..keputusan masing-masing memberangsangkan.

Buat Ariff Aiman dan Redzuana Atiqah, tahniah coz dapat 8A, buat Amira Athira tahniah juga, walaupun hanya dapat 1A...jangan sedih okes, ini titik permulaan, bukan bermakna hari ini kita gagal, esok lusa akn datang kita terus gagal, lainlah kalau kita memang NAK gagal..fokus lebih jauh dari sekarang untuk SPM, chaiyok!.

Buat sepupu, tak tahu..sebab belum ambil, bercuti ke Penang belum balik lagi, okes, kita tunggu!

Budak-budak zaman sekarang, nak genggam A..mudah sangat, adakala tengok mcm biasa-biasa je, buku jarang selak pun, tapi tetap dapat A...minum susu apa yea, boleh jadi bijak-bijak. Syukurlah, itu anugerah jangan dipersia.

Tapi, acik pasti untuk PMR ni, masing-masing berkerja keraskan, memerah otak untuk buat yang terbaik..dan hasilnya kalian tuai bukan.

Apa pun, jangan "meninggi" dengan keputusan yang diterima, jangan pandang remeh atau pandang tak pandang dengan mereka yang keputusanya tak berapa cemerlang..sebab, belum tentu mereka ini..akan terus begitu dalam peperiksaan. Luas lagi, panjang lagi perjalanan..beberapa jenis peperiksaan lagi yang akan ditempuhi dan diuji.

Kita, bagus menjadi padi..berisi..menunduk diri...tak bagus untuk menjadi seperti lalang, tinggi berdiri tapi kosong tiada erti.

Tahniah, anak saudaraku...acik doa kan kalian terus maju dlm pelajaran, serta menjadi anak-anak soleh dan solehah. aamiin Ya Rabb.

*Red...nice blog!..letak nuffnang lah wat duit poket..weee!*

-iwsk-

1 comment:

  1. tahniah....yup PMR bukan penentu.masih panjang perjalanan mereka..;)

    ReplyDelete