Mereka Besh - i Follow

Thursday, 15 December 2011

Ahad punya Cerita

Assalamualaikum...
Senyum manis terukir,salam diucap pembuka bicara...

Alhamdulillah, bersua lagi kita dihari Khamis, makwe kepada Jumaat.

Happy tak korang??...happy lah, janganlah bermuram durja...lepaskan semua perasaan durjana, untuk sedikit rasa gembira untuk kita merasa, oh!..dunia..indahnya!..walaupun ianya bersifat, sementara..tak kekal lama.

Kalau dok membawa hati lara ni, entah bila kan berakhir..mungkin, sepanjang usia akan berfikir dan terbelengu...ini lah neraka sebenarnya...oh!, tidak!..(tekupmukadenganbantal).

Ahad lepas, 11/12/2011..selesai sudah satu majlis pertunangan seorang sepupu..Cik Hamizah Halim, alhamdulillah..1 fasa dah lepas, tinggal 1 fasa lagi sebelum bergelar isteri, semoga mengharungi detik-detik manis alam pertunangan dengan rasa syukur dan belajar demi menjadi seorang yang matang, cemerlang untuk masa depan, alam rumahtangga, yang kata orang tua.."Sedangkan lidah lagi tergigit, ini kan pula suami isteri"...insyaAllah..teraplah ilmu rumahtangga dengan mak ayah, yang sememangnya memberi contoh terbaik.

Dan saya menjadi tukang make up je, weee..bukan pandai sgt pun, tapi boleh lah sekadar menconteng sikit-sikit, lagi pun utk majlis bertunang je pun, boleh lah..Saya kejap-kejap jd make up artis..kejap-kejap jadi photographer, kejap-kejap jadi mak jemah kat dapur...serba bolehkan...hahaha, borang kosong dah dibuka...hakhakhak..*weeetakmalumehpomotdiri*



Maaflah hanya 2 pic gambar ni je yang berjaya diupload...adalah kerana, sangatlah lembabnya mengupload picturenye..aduyaii, kenapa ntah..abaikan je lah.

Encik tunang kepada Hamizah dan beberapa orang jiran tetangga yang datang pd masa majlis tersebut yang pertama kali melihat kami, lalulah menyangka yang saya dan Hamizah ini adalah adik beradik, katanya..muka kami sama beriras...hakhakhak, kami adalah bersaudara sepupu..mak saya kakak kepada ayah Hamizah..so, mgkin kuah tak jatuh ke lantai, tapi tumpah ke meja lalu terkena ke pinggan yang berisi nasi...weee, Hamizah versi kuwus, saya versi...Ahli bina badan..weeee ;p, lagipun dia lebih cantik dari saya..uhuk!

*Terima kasih pd seseorang yang layan saya makan..ambilkan pinggan dan air..percayalah!..saya tak tahu yang itu KAMU?...waaa, cam nyesal laks!..*gatai*..eh! tapi nampak comel bila kamu berpaling malu sambil tersenyum bilamana saya tertanya pada pakcik kamu.."itu siapa?"...orang tua-tua klu ada kenduri, memang suka menjodoh-jodohkan yea..mengusik...hahaha, bergurau kan..ceria sikit suasana.. :p

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud :

"Seseorang itu adalah bersama dengan orang yang dikasihi."..

Info sisi..Gen-Q


-iwsk-

4 comments:

  1. selamat bertunang kepada ur sepupu..:)

    biasela org2 tua ni..hehehe

    p/s: follow u..;)

    ReplyDelete
  2. selamat jadi tunangan orang :D pada org yang dalam gambar ni heheh

    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/cabang-yang-tak-mungkin-tersimpul.html

    ReplyDelete
  3. tahniah pd yang slmt suda bertunang...
    tuan tanah x lama lg mau dpt gak jodohnya tu...hehhee

    ReplyDelete
  4. tahniah..kirim salam kt spupu yer

    ReplyDelete