Mereka Besh - i Follow

Friday, 11 November 2011

Sebelas haribulan Sebelas tahun duaribu Sebelas

Assalamualaikum...
Senyum manis terukir,salam diucap pembuka bicara...

Hari ni..glamour..bertuah (tangan menongkat dagu)..weeee ;p

Sebab...no 11.11.11..

Apa ada pada no??...entahlah, bagi saya nombor tetap nombor,sama juga dgn hari...hari tetap hari, sama...tiada no yg bertuah..eh! hello!..no ekor bertuah??..hahaha, bertuah lah siapa kena...(judi adalah haram)...klu Hari Raya..itu nikmat...Hari-Hari soping itu besh..Hari Mengundi..itu tanggungjawab...

Naik cuti Aidil Adha, kerja menghambat..blog tak ada masa untuk dijengah..maaf.

Psst!..tapi, klu tak ada apa-apa dgn no ni..awat saya updates blog??

Hakhakhakhak...Nak juga ada entry 11.11.11...well saya memangkan!...giler glamour..sesekali!

Nak suggest kan kalian satu majalah ilmiah yang bagi saya ianya harus dibaca, isinya padat,penyampaianya dekat dgn minda dan hati..bagi saya..klu kalian nak tahu, baca juga..kalau dah tahu..bagus lah, mari berkongsi.



Saya tertekan, penat dan bila tertekan..otak saya inginkan sesuatu utk melepaskan dari rasa tekanan ini..so, kedai buku menjadi pilihan biasanya..manusia adakalanya perlu tekanan, sebab tekanan akan membawa kita keluar dari kebiasaan...beza dgn saya yang dulu..masa muda belia..(jiwa panas!..perasaan membuak!) saya akan tindik hidung, krn bila kulit hindung yg keras itu..di TAP! dgn penebuk anting2...air mata pun leleh, rasa sakit akan melegakan perasaan, lepas kanan..kambus..kiri pula..

Adik-adik..jangan ikut contoh dan sikap ini, kerana..ianya tak senonoh dan merugikan!...tapi, biasalah manusia akan menjadi matang dari sehari kesehari!..dan paling penting bagi saya, kesilapan itu adalah pembelajaran paling baik...terima kasih Allah, kerana memberi kesilapan itu untuk saya perbetulkan hari ini...tiap-tiap apa pun HIKMAH pasti ada..Allah sayang hambanya.

Sayang, saya terlambat untuk tahu tentang majalah ini..keluaran ke 37 baru saya tahu..tak apa, saya tahu juga akhirnya kan..Syukur.

Hurrm!..Raya Aidil Adha, berjumpa adik bongsu saya...suka tengok kehidupanya sekarang...cantik berjubah lengkap berNiqab, sejuk hati bila tgk anak-anak saudara saya sekecil itu solat..sebagai kakak saya bangga dengan dia, kerana adik mampu mengubah dirinya...saya ambil iktibar lagi, macam-macam dugaan, macam-macam kepayahan yang dijalani...akhirnya Allah memberinya jalan, semoga ini kebahagian buat dia, aamiin.

Okeslah, nak sambung kerja...kalian harus jaga diri, kita wajib jaga Solat.

-iwsk-

3 comments:

  1. Ramai yang buat entry 11.11.11 ni..termasuk lily juga..hehe..tapi takde lah yang specialnye hari ni..mcam hari2 biasa juga.. ^_^

    ReplyDelete
  2. ramai betul yg bercerita mengenai tarikh ni

    ReplyDelete
  3. Lily@MumMyQistina : sis..hehehe, date yg unik kan...saja je nak wat entry kat date nie...sesuatu..ahaks!

    syafiqakarim : tarikh yang cantik kan dear...

    ReplyDelete