Mereka Besh - i Follow

Thursday, 16 June 2011

Biskut Tiger..Hati Saya

Assalamualaikum...
Senyum manis terukir,salam diucap pembuka bicara...

Ya Allah...dalam kesakitan ini..saya bersyukur..

Haisshhh!..sungguh tidak suka bila kehulu kehilir terpaksa megusung sebungkam perasaan yang tidak enak didalam seketul hati...Ya Allah, Ya Allah...saya harus meningkatkan lagi tahap kesabaran pd tahap tinggi..nampaknya tahap cipan dan tahap dewa mcm dah tak boleh mencapai tahap piawaian lg, malahan tahap tinggi gunung everast pun belum tentu lagi akn tenang sehari dua ini, kes mcm nie..biasa-biasanya akn terjebak dua-tiga hari didalam lokap hati..itu paling cepat, paling cikai..mau-mau...makan tahun...Ya Allah..Ya Allah...saya beriman pd Qada dan Qadar..

Saya marah..memang saya marah, saya benci...ya saya benci...saya serang dia secara peribadi dgn sms...saya peluk bantal kuat-kuat...saya hambur sakit saya dgn bantal...nangis lah tue..giler tak sedih..saya geget sofa tipooo jeee..giler nak geget sofa.. tapi, saya tidak boleh melakukan apa-apa..sebab, mungkin perancangan Allah lebih besar dan hebat..malahan mungkin lebih indah buat saya di masa kedepan...seboleh setabah mungkin saya menerima semuanya...ia, saya manusia biasa yg selalu tewas dgn perasaan...saya selalu tewas dgn diri saya..walaupun muka saya tampak ganas tapi..tetap comel..ahakss!..perasan sudah...mulut saya nampak meriah...boleh berbual tanpa ada lampu merah...saya boleh gelak sampai telinga punya lebar mulut...tapi sebenarnya...saya mempunyai sekecil-kecil hati...hati saya ibarat...biskut tiger...nama biskut tiger...mcm ganas berani gagah kuat kental tapi tidak kenyal, rendam dalam air tak sampai 2 saat...cair dan larut..

Ya Allah...4 tahun...4 tahun..dan ini berjalan ke tahun ke 5...saya...saya..aduh!! tak bleh taip lah...saya syukur diberi peluang mengenalinya...mengenali keluarganya..itu Indah buat saya...Ya Allah...saya percaya...saya percaya tiap-tiap garisan takdir yang telah Engkau tetapkan pd saya...saya percaya, walau saya pek semua baju...lari kan diri ke Amerika Syarikat..berkelana di sana...kemudian pulang kemari dlm tempoh waktu 15thn lagi..ecehh!!..berangan plak dlm keadaan mcm nie.....sekiranya Allah berkehendak akan jodoh saya dgn kamu...pasti akn kembali bertaut, begitu jua sebaliknya,walau saya pergi jumpa bomoh nak kamu menjadi hak mutlak saya, kalau kamu bukan takdir saya..pasti, kamu bukan takdir saya...cuma dosa milik saya...Ya Allah...saya ibarat lumpur hitam yang terpalit disandal dicampak lalu masuk ke longkang..ceduk cket..puisi dari..ayat-ayat cinta..eh ye ke..bukan ketika cinta bertasbih??..entahlah...tak boleh berfikir dgn betul sudah...,mgkinkah suatu ketika nanti...disarung orang, dicuci bersih lalu dihias menjadi perhiasan Syurga..insyaAllah, saya terima ujian ini dgn redha dan pasrah..

Kamu tengoklah...klu saya sudah kurus kelak dan boleh bergaya mcm Hana Tajima...tak payah kamu nak...wee witt..wee witt saya okay!...pd masa itu, saya dah tak nampak dah kamu diri sebelah saya...dan mgkin disebelah saya nanti berdiri tegap seorang Vino Geofani Bastian...hahaha..riak-riak...yg pasti..bkn sebab..kegebuan saya ini semua terjadi..putus sudah kasih sayang..tabahlah wahai sekeping hati

Balik ni nak makan...banyak-banyak lah...senyummm (:

-iwsk-

8 comments:

  1. semoga 'dia' menjadi milikmu suatu hari nanti..

    :)

    ReplyDelete
  2. nnt dah kuwushhh awk leh catwalkkkkkkkkk ok?;) sabar tau!;)

    ReplyDelete
  3. sabar ye..semua blaku ade hikmah..hidup kite macam roda..nnt ke atas la kite balik ye...

    ReplyDelete
  4. Dear all..terima kasih atas doa kalian semua...insyaAllah...dgn segenggam tabah dlm hati ini...semuanya akn senang dihadapi..thanx (:

    ReplyDelete
  5. sabar oke kakak..setiap berlaku ada hikmahnya..Allah tak kan menguji hambanya jika hambanya tak mampu nak hadapi..

    tapi kan ayat bawah..ececeyy..ada angan2 nak jadi HT tu..hiks~

    ReplyDelete
  6. belajar dari pengalaman..jangan lari

    ReplyDelete